Miten autokorjaamo markkinoi ja palvelee tämän päivän asiakasta?

Autokorjaamot miettivät nykyään paljon sitä pysyäkö itsenäisenä vai liittyäkö johonkin markkinointiketjuun esim. Autoasi, Autonomi, AD, Fixus ym. Myös merkkikorjaamot ovat miettimässä rinnakkaista korjaamotoimintaa ja osa on jo lähtenyt mukaan markkinointiketjuihin. Riippumattomien korjaamoiden markkinaosuus on kasvanut viime vuosina.

Mitä hyötyjä ja haittoja yhtenäiseen markkinointiketjuun liittyminen tuo tullessaan?

Yhteinen markkinointi on edullisempaa ja tavoittaa suuremman asiakaskunnan sekä parantaa korjaamon imagoa. Asiakas pitää korjaamoa myös luotettavampana ja samalla voidaan erottua kilpailijoista. Markkinointiketjut toimivat yleensä isojen tukkureiden kautta ja logistiikka sekä varaosatoimitukset ovat korjaamon menestymisen avain.

Mikä on ketjuun kuulumisen hinta ja lisääkö se asiakaskuntaa? Antaako se lisäarvoa korjaamolle?

Nämä kysymykset pitää käydä huolella läpi ja miettiä mikä on paras ratkaisu asiakkaiden kannalta.
Markkinointikeinoista suoramarkkinointi on ollut tähän asti paras keino tavoittaa asiakkaat tehokkaimmin ja taloudellisimmin. Hyvä asiakasrekisteri on välttämätön hyvän tuloksen takaamiseksi. Digitaalinen markkinointi on tulossa yhä tärkeämmäksi osaksi korjaamon markkinointia. Sosiaalisen median merkitys markkinoinnissa korostuu kokoajan eli Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa ym. oleminen on tänä päivänä välttämätöntä.

Kaikkein tärkeintä on kuitenkin hoitaa asiakaspalvelu moitteettomasti ja tehdä auto kerralla kuntoon. Onnistumisen kannalta on tärkeää ennakoida varaosat huolto -ja korjaustöitä varten. Luetettavuus ja oikeat hinnat varmistavat tyytyväiset asiakkaat, jotka palaavat aina varmasti takaisin.



Kiinnostuitko? Pyydä tarjous tai soita 09 3508 1020